Title Image

Het onderzoek

Het onderzoek

De makelaardij zit niet stil. Waar men het tien jaar geleden nog moest hebben van raampresentatie en huis-aan-huis bladen, zijn de mogelijkheden voor (social) advertising tegenwoordig zoveel groter. Maken makelaars hier voldoende gebruik van en welke sociale media zijn het meest populair? Is de bedrijfsstrategie van makelaars toekomst proof? En welke innovaties wil de makelaar doorvoeren als het aankomt op sales en marketing? Deze en vele andere vragen kwamen aan bod in het Nationaal Makelaars Onderzoek dat werd geïnitieerd door communicatie experts van SOO Media en MakelMail. De onderzoeksresultaten liegen er niet om en bieden inzicht in ontwikkelingen, trends, innovaties en (online) marketingstrategieën binnen de makelaardij.

Graag willen wij de makelaars, die deelnamen aan het Nationaal Makelaars Onderzoek, hartelijk danken voor hun input en het delen van waardevolle informatie waarmee wij dit onderzoeksrapport tot stand konden laten komen. Wij hopen dat dit rapport, dat door gezamenlijke inspanningen tot stand kwam, u inzichten mag geven die zullen leiden tot verbetering van de bedrijfsvoering van uw makelaardij en positief mag bijdragen aan uw (online) marketingcampagnes.

De onderzoekers

Communicatie experts van SOO Media en MakelMail zijn om de tafel gaan zitten om Het Nationaal Makelaars Onderzoek op te stellen. Waarom? Om inzicht te krijgen in ontwikkelingen, trends, innovaties en (online) marketingstrategieën binnen de makelaardij. Het onderzoek bestaat uit een aantal algemene vragen over het makelaarskantoor, gevolgd door een aantal vragen over innovatie en bedrijfsstrategie. Het onderzoek wordt afgesloten met enkele vragen over het sales en (online) marketingbeleid.